Saturday, July 16, 2011

Outside








We went here again today. Such a fantastic place and such a relief to leave the city for a while. Everything out there is made well - the wooden toys, the rentable bicycles, the little places where you can sit and picnic, but most of all I simply love the open space.

Yesterday, I tried baking the flourless peanutbutter cookies found here. They are delicious!
I have made an attempt to translate the recipe into Danish - see below.



Peanutbutter Cookies

5 dl peanutbutter (der står creamy i opskriften, men jeg brugte halvt creamy og halvt crunchy, og det fungerer faktisk godt)
1 1/4 dl brun farin
1 1/4 dl sukker (jeg brugte 2 ½ dl rørsukker, for jeg havde ikke brun farin)
2 æg
1 ½ tsk bagepulver
1 tsk vanille
1/4 tsk salt

Efter eget valg:
1 1/4 dl saltede peanuts
1 1/4 dl chokolade (jeg valgte chokolade, og det smager lækkert)

Bland ingredienserne og rør sammen, fx med en røremaskine. Form små kugler på størrelse med bordtennisbolde og pres dem let flade på bagepapiret (få fx små fingre til at gøre dette! Vi har Frida Violas fingeraftryk på alle kager!) Bag ved 180° i 6 minutter, vend pladerne rundt og bag 6-7 minutter mere.

Have a nice weekend!

1 comment:

  1. Tak for din søde kommentar, og jeg kan jo kun sige i lige måde. Har lige brugt de sidste 20 min. på at læse/kigge tilbage på din fine blog, og jeg glæder mig meget til at følge med i fremtiden:)

    ReplyDelete

Please drop me a line - it makes me so happy to hear from you!

Send en lille hilsen - hvis du ikke har en blog selv, kan du vælge "Name/URL" i "Choose an identity" skrive en hilsen og klikke send -– jeg bliver så glad for at høre fra Jer!