Thursday, January 26, 2012

Moomin






Looking through old photos I came across these old snapshots from an exhibition with Tove Jansson's original Moomin drawings and sketches A and I saw some years ago, before Frida Viola was born. I didn't bring my camera and the room was very dimly lit (to create a genuine Moomin atmosphere, I guess!), so I only have these cell phone photos. Below is a photo of Tove Jansson from the Moomin website and at bottom a Moomin comic book found in the local thrift store near our Swedish house.

Today we read a lot of Moomin stories and Frida Viola loves the characters. Wish I could go and see the exhibition again with her.

2 comments:

  1. hvor er det sjovt: jeg har præcis i dag siddet og kigget på siden om Tove Jansson! jeg tror nok jeg skal bruge foråret på at skrive en opgave om Tove Jansson (ikke kun mumi fortællingerne), da jeg vil færdiggøre et studie, jeg var igang med, før jeg fik Flora! hvilken udstilling var det? det må have været spændende. hav en dejlig dag!

    ReplyDelete
  2. Sophie: Det lyder vildt spændende med en opgave om Tove Jansson!
    Udstillingen var lavet af Nordisk Kulturcenter på Frederiks Bastion i Kbh i samarbejde med Finlands Ambassade. Jeg fandt lige et link her: http://www.finlandsambassade.dk/public/default.aspx?contentid=107140&nodeid=35924&contentlan=11&culture=da-DK
    Og det her sted må være en studietur værdig, hvis du kaster dig ud i projektet: http://inter9.tampere.fi/muumilaakso/index.php?lang=en
    Nu må du endelig holde os andre mumi-elskere opdateret :)

    ReplyDelete

Please drop me a line - it makes me so happy to hear from you!

Send en lille hilsen - hvis du ikke har en blog selv, kan du vælge "Name/URL" i "Choose an identity" skrive en hilsen og klikke send -– jeg bliver så glad for at høre fra Jer!